Lämna servicebegäran enkelt med QR-kod
Är det för kallt i arbetsrummet? Eller har en lampa brunnit? Du kan lätt ge respons om Senafastigheters lokaler genom att med mobilen skanna den QR-kod som finns på väggen. Informationen går direkt till fastighetsskötarna och problemet kan åtgärdas snabbt.
Så här lämnar du en servicebegäran med QR-kod
Senatfastigheter vill erbjuda lokalanvändarna ett nytt sätt att lämna in en servicebegäran om de upptäcker fel. I de objekt där det finns QR-koder kan du enkelt lämna in en servicebegäran med din smarta enhet.
- Öppna kameran i din smarta enhet
- Rikta kameran mot QR-koden
- Klicka på den länk som visas i rutan
- Lämna servicebegäran eller svara på frågorna i QR-tjänsten
Fastighetsskötseln får omedelbar information om servicebegäran och kan lättare hitta felet vilket underlättar och påskyndar avhjälpandet av felet.
QR-läsaren är inte automatiskt tillgänglig i alla enheter, utan kan behöva aktiveras separat via inställningarna. Om det inte finns någon QR-läsare i enheten kan du ladda ned den antingen från appbutiken eller genom att använda webbläsarbaserade läsare som finns i flera sökmotorer.